Aktywni | Pokaż listę wszystkich wiadomości » |
Nagrody Doc Lab Poland rozdane
Na uroczystej gali zamknięcia 55. Krakowskiego Festiwalu Filmowego zostały wręczone programu DOC LAB POLAND, ufundowane przez: HBO Europe, Krakowski Klaster Filmowy, festiwal DOK Leipzig oraz European Documentary Network.
Organizatorem największego obecnie polskiego programu dla dokumentalistów DOC LAB POLAND jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, a partnerem strategicznym - Krakowski Festiwal Filmowy. Program jest wspierany przez DOK Leipzig - najważniejszy niemiecki festiwal filmów dokumentalnych i organizowany pod patronatem European Documentary Network. Partnerami-współorganizatorami są: HBO Europe, Creative Europe Desk Polska, Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia-Warsaw Film Commission, Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Litewskie Centrum Filmowe i Kancelaria MKZ Partnerzy, partnerują nam: Film Commission Poland, Krakowski Klaster Filmowy i Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych. Patronami medialnymi są: Gazeta Wyborcza, Wyborcza.pl, Film Pro, Film & TV kamera. Program dzieli się na dwa komponenty: START dla projektów dokumentalnych w trakcie rozwoju i pierwszych zdjęć (zakończony prezentacją DOCS TO START), oraz GO! dla projektów w fazie montażu (zakończony prezentacją DOCS TO GO!)
W ramach DOCS TO START przyznane zostały cztery nagrody:
- HBO AWARD - nagroda finansowa w wysokości 10 000 zł, dla projektu dokumentalnego "Boskie!", reż. Barbara Białowąs, Katarzyna Trzaska, prod. Katarzyna Trzaska. Nagrodę wręczyła Hanka Kastelicova, producent HBO Europe odpowiedzialny za produkcje dokumentalne.
- Nagroda Krakowskiego Klastra Filmowego - bon produkcyjny o wartości 10.000 zł (na wynajem sprzętu filmowego od firm klastrowych dla potrzeb realizacji nagrodzonego projektu), dla projektu dokumentalnego "Chcę ci powiedzieć wszystko" reż. Zvika Gregory Portnoy, prod. Maria Krauss.
- Nagroda DOK Leipzig - zaproszenie na 11. Międzynarodowe Spotkania Koprodukcyjne podczas festiwalu DOK Leipzig, pokrycie kosztów akredytacji i trzech noclegów, dla projektu dokumentalnego "Wiatr" reż. Michał Bielawski, prod. Maciej Kubicki
- Nagroda European Documentary Network - udział w warsztatach organizowanych przez EDN, dla projektu dokumentalnego "Pan Jan i jego 40 dziewczyn" reż. i prod. Jacob Dammas
W ramach DOCS TO GO! przyznana została Nagroda Krakowskiego Klastra Filmowego - bon postprodukcyjny o wartości 25.000 zł (na wynajem studiów postprodukcyjnych od firm klastrowych dla potrzeb realizacji nagrodzonego projektu) - dla projektu dokumentalnego "21 x Nowy Jork" reż. Piotr Stasik, prod. Agnieszka Wasiak. Nagrodę wręczyła Aneta Zagórska, przedstawicielka Krakowskiego Klastra Filmowego.
Dodatkowo, szefowa DOK Leipzig - Leena Pasanen oraz Rada %u0160e%u0161ić, selekcjonerka festiwalowa (Amsterdam, Sarajewo) postanowiły wyróżnić projekt DOCS TO START, który najbardziej rozwinął się podczas programu. Wyróżnienie w postaci rocznej opieki artystycznej Leeny Pasanen i Rady %u0160e%u0161ić powędrowało do projektu dokumentalnego "Diagnoza" reż. Ewa Podgórska, prod. Małgorzta Wabińska.
Prezentacje dla przedstawicieli branży filmowej odbyły się 4 i 5 czerwca w Krakowie, w Małopolskim Ogrodzie Sztuki, w ramach 55. Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Organizowane są dla instytucji i osób, które chcą współprodukować, wspierać lub prezentować polskie filmy dokumentalne. Prezentacja projektów filmowych w trakcie rozwoju lub pierwszych zdjęć DOCS TO START miała na celu pozyskanie partnerów, koproducentów i poszukiwanie funduszy. Prezentacja DOCS TO GO! pojawiła się na Krakowskim Festiwalu Filmowym już po raz czwarty. To wspólna inicjatywa Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej i Krakowskiej Fundacji Filmowej, w tym roku organizowana wspólnie z Fundacją Filmową im. Władysława Ślesickiego. DOCS TO GO! to prezentacja filmów dokumentalnych na etapie montażu, a jej celem było pozyskanie partnerów do dystrybucji, sprzedaż licencji i rozmowy z selekcjonerami festiwali.
Pierwsza sesja programu DOC LAB POLAND dla projektów na etapie rozwoju odbyła się w kwietniu, w Warszawie, w Mazowieckim Instytucie Kultury i trwała cztery dni. Konsultantami podczas niej byli czołowi polscy dokumentaliści: Maria Zmarz-Koczanowicz, Paweł Łoziński, Bartek Konopka i Wojciech Staroń, a gośćmi specjalnymi: Leena Pasanen - szefowa DOK Leipzig, szef PR festiwalu Nowe Horyzonty - Marcin Pieńkowski oraz Izabela Łopuch - szefowa produkcji HBO Polska. Sesja warszawska zorganizowana była na potrzeby projektów w trakcie rozwoju. Podczas warsztatów uczestnicy pracowali nad swoimi pomysłami, poznawali tajniki strategii festiwalowych oraz rynku filmowego, a także konsultowali się wzajemnie ze sobą - DOC LAB POLAND jest programem dla profesjonalistów filmowych, którzy mają już na swoim koncie zrealizowane produkcje, dzięki czemu program zyskał dodatkową wartość: grupy dyskusyjnej.
Konsultacje przed krakowskimi prezentacjami DOCS TO START poprowadzili: Leena Pasanen, szef European Documentary Network - Paul Pauwels oraz jedna z najbardziej znanych selekcjonerek festiwali - Rada %u0160e%u0161ić. Szkolenie dla uczestników DOCS TO GO! przeprowadzili: Paul Pauwels oraz jedna z czołowych europejskich agentek sprzedaży - Irena Taskovski.
Takie programy, jak DOC LAB POLAND, w ramach których przedstawia się projekty filmowe i rozmawia o nich z zainteresowanymi partnerami organizowane są przy większości najważniejszych festiwali na świecie. Czasem dość szybko wynikają z nich konkretne rezultaty, a czasem służą one po prostu do nawiązywania znajomości w branży filmowej i budowania podwalin pod przyszłą współpracę. Każda koprodukcja zaczyna się od spotkania. Cieszę się, że tych spotkań było tak wiele. - powiedziała Katarzyna Ślesicka, dyrektor DOC LAB POLAND
Projekty zakwalifikowane na DOCS TO START:
Boskie! reżyseria Barbara Białowąs i Katarzyna Trzaska; produkcja Katarzyna Trzaska; Zygizaga
Portret trzech odważnych i utalentowanych młodych kobiet artystek, absolwentek akademii sztuk pięknych - wobec braku pieniędzy, skrajnych opinii o ich twórczości, poważnych chorób i braku zrozumienia wśród najbliższych, zawieszonych pomiędzy bajeczną fikcją swojej sztuki i dążeniem do nieskrępowanej wolności, a szarością i ograniczeniami codziennej egzystencji.
Chciałbym ci powiedzieć wszystko reżyseria Zvika Portnoy; produkcja Maria Krauss, Joanna Plesnar; Plesnar & Krauss Films
Troje recydywistów dąży do odpowiedzi na zasadnicze pytanie: Czy mogą się uważać za ojców, mimo że nie byli obecni przy swoich dzieciach, kiedy te dorastały?
Diagnoza reżyseria Ewa Podgórska; produkcja Małgorzata Wabińska; Entertain Studio
Do kurczącego się miasta w Polsce przybywa pierwszy na świecie psychoanalityk miast. Zaprasza na kozetkę mieszkańców. Będą mieli szansę wyrazić swoje najgłębsze tęsknoty i pragnienia.
Gdzie jesteś Tereso O.? reżyseria Arkadiusz Bartosiak; Paweł Biniek; Medion Art Studio
Jest to film o byłej gwieździe i producentce porno Teresie Orłowski. Nietypowej, wyjątkowej i silnej kobiecie, która na przekór ustrojowi i obyczajowości Polski lat 80-tych, ale w zgodzie ze sobą, postanowiła w życiu coś osiągnąć.
Nowa krew -reżyseria Paweł Ziemilski; produkcja Łukasz Długołęcki; NUR
Nowa Krew to historia miłosna z roku 1980, która sprawiła, że 400 osób z małego miasteczka na północy Polski wyemigrowało do Islandii.
Pan Jan i jego 40 dziewczyn reżyseria Jacob Dammas; produkcja Jacob Dammas; GRANIZA
Portret jedynej w Polsce - i unikatowej nawet na światowej scenie - żeńskiej orkiestry dętej, której 40 młodymi dziewczętami na surowym strychu zabytkowej szkoły w Szczecinie kieruje 75-letni osobliwy dyrygent pan Jan Skroś.
Takie małe miasteczko Batory reżyseria Anna Dejczer, produkcja Anna Dejczer GRIFILM
300 osób. 70 zawodów. Jedna załoga. Statek-miasto. Statek-legenda. Czy załodze legendarnego polskiego transatlantyku 'TSS Stefan BatorY' uda się spotkać w ostatnim wspólnym rejsie po latach!? Czy odtworzą dawne, znane im role?
Wiatr reżyseria Michał Bielawski; produkcja Maciej Kubicki; Telemark
Wiatr halny to najbardziej nieprzewidywalny, choć zarazem najbardziej powtarzalny element życia na Podhalu. Jego nadejście zapowiada nerwowość, wzrost zachorowań na serce i agresja ludzi. Co kilka miesięcy wiatr przypomina człowiekowi o jego miejscu wobec sił natury. "Wiatr" to dokumentalna opowieść o zmianie i spotkaniu z potęgą natury. Z poruszanego wiatrem wielogłosu wyłaniają się portrety ludzi gór, szczególnych miejsc i bardzo różnych pomysłów na życie.
Wyprzedzając Billa reżyseria Paulina Gawęcka, produkcja Tomasz Gaj; Workshop
Komputery zmieniły nasze życie. A to jest opowieść o człowieku, który zmienił życie komputerów. Nie miał na imię Bill ani Steve, miał na imię Jacek. Na przełomie lat %u201860 i %u201870 w Polsce inżynier Jacek Karpiński skonstruował jeden z pierwszych komputerów osobistych na świecie, wyprzedzając ówczesne czasy o 10 lat.
Gościnnie pokazane zostały także dwa projekty z Litwy:
People, Animals and Things reżysria Aist%u0117 %u017Degulyt%u0117, prod. Giedr%u0117 Burokait%u0117 (Meno avilys)
Film o rywalizacji trzech mistrzów wypychania zwierząt, którzy kiedyś byli współpracownikami i przyjaciółmi, a teraz stają naprzeciwko siebie podczas europejskich zawodów w tej dziedzinie.
El Padre Medico reżyseria Vytautas Puidokas, prod.: Paulius Juoceris (Ironcat)
Opowieść o litewskim misjonarzu w amazońskiej dżungli - niezwykłym człowieku, uwielbianym przez lokalną społeczność, który ukrywał mroczne sekrety przeszłości.
Po prezentacjach odbyły się indywidualne spotkania z reżyserami i producentami.
Projekty zakwalifikowane na DOCS TO GO!:
White Cube reż. Wojciech Pustoła, prod. Marta Golba (Endorfina Studio)
Od wieków, na pograniczu Ligurii i Toskanii życie kręci się wokół "białego złota" - marmuru. Carrara to mekka rzeźbiarzy, sanktuarium tradycyjnego rzemiosła artystycznego, w którym kamień traktuje się z niemal religijnym szacunkiem, a kunszt jego obróbki podnoszony jest do rangi sztuki. Tak było do momentu kiedy na carraryjską scenę wdarł się przebojem%u2026 robot. Antropomorfo, bo tak go nazwano, jest maszyną, która idealnie odwzorowuje w marmurze dowolną, wygenerowaną w komputerze formę. Film "White Cube" ukazuje grupę ludzi zanurzonych po szyję w pogłębiającym się z roku na rok konflikcie między konserwatywnym, a progresywnym nurtem w sztuce współczesnej.
21 x Nowy Jork reż. Piotr Stasik, prod. Agnieszka Wasiak (Lava Films)
21 x Nowy Jork to dyskusja o kondycji współczesnego człowieka żyjącego w zachodnim społeczeństwie w XXI wieku, przeprowadzona głosami 21 bohaterów spotkanych w nowojorskim metrze.
Bezgłośnie. Statyści pustyni reż. Maciej Mądracki, Michał Mądracki, Gilles Lepore, prod. Anna Wydra (Otter Films)
U bram pustyni, na południu Maroka leży miasteczko o nazwie Ouarzazate. Zostało założone przez legiony francuskie na początku lat 20-tych ubiegłego stulecia jako najodleglejsza baza militarna dla kolonialnych zdobyczy na Wschodzie, w regionie Północej Afryki. Jednym z narzędzi, wykorzystywanych podczas tej %u201Cmisji cywilizacyjnej" był nowoczesny wynalazek - kamera. Ouarzazate i jego związek z kinem posłużył za punkt wyjścia, z którego rozwinęła się kinematografia. Od 2010 roku rozpoczęliśmy zbieranie śladów tego co jest fikcją a co rzeczywistością w Ouarzazate, miasta dorastającego do nowoczesności, wśród ekonomicznego wpływu produkcji filmowych. Historia ewoluowała I zaczęła zwracać się ku otoczeniu i historiom ludzi mieszkających w tym niezwykłym miejscu, pracujących przy realizacji filmów i poświęcających swoje życia iluzji kina.
Koniec świata w dolinie łez reż. Jarosław Wszędybył, prod. Przemysław Miękinia (Before My Eyes)
Będzie to opowieść o Tichilesti, ostatniej wiosce trędowatych w Europie. Film stawiający pytania o to, na ile my wszyscy w dzisiejszym świecie jesteśmy otwarci i tolerancyjni. Na ile wyzbyci uprzedzeń, przesądów i ksenofobicznych lęków? Na ile potrafimy się ponad nie wznieść? Na ile prawdziwe jest nasze człowieczeństwo?
Kiedy wrócisz reż. Anna Zamęcka, prod. Anna Wydra (Otter Films), Zuzanna Król (Wajda Studio)
Ola nie miała ośmiu lat, kiedy mama wyprowadziła się z domu. Pewnego dnia po prostu jej nie było. Nie wróciła następnego dnia, ani przez kolejne. Ola nie pamięta dnia, od którego przestała już czekać, za to dobrze pamięta ten, w którym zrozumiała, że teraz ona musi zająć się domem, autystycznym bratem i tatą alkoholikiem. W szkole zaczęła właśnie przerabiać litery, w domu trzeba było nastawiać budzik, żeby tata nie spoźniał się do pracy, trzeba było zająć się bratem. Ola za wszelką cenę chciała, by był on "normalnym chłopcem", uczyła brata grać w piłkę, bić się i przeklinać. Tylko, że Nikodem nie chciał być chłopcem. Wierzył, że jest szympansem i że pewnego dnia wyrośnie mu sierść i mocne pazury.
Hipnotyzer reż. Przemysław Kamiński, prod. Maciej Kubicki (Telemark)
Hipnotyzer to film dokumentalny, którego głównym bohaterem jest Jurij - ukraiński emigrant obdarzony niezwykłym darem wprowadzania ludzi w stan hipnozy. Ponadprzeciętny talent Jurija nie powoduje wcale, że łatwiej mu podejmować codzienne życiowe decyzje i rozwiązywać problemy, z którymi boryka się każdy z nas.
Trofeum reż. Mateusz Romaszkan, Marta Wójtowicz-Wcisło, prod. Kuba Kosma (TAK Film)
Bohaterem filmu TROFEUM jest mentalny spadkobierca kolonizatorów współczesny Turysta, który wyjez%u0307dz%u0307a, by zwiedzic%u0301 s%u0301wiat. Celem wycieczek sa%u0328 dalekie kraje. To szczególny film drogi gdyby wyrysowac%u0301 jej trase%u0328 na rzeczywistej mapie powstałaby pla%u0328tanina s%u0301ciez%u0307ek. Bohater szuka czegos%u0301 autentycznego, chce przez%u0307yc%u0301 przygode%u0328.
Na dnie morza reż. Marcin Sauter, prod. Barbara Ławska (SF Kronika)
Aralsk jest miejscem żyjącym legendą morza. Morze dominuje w rozmowach, jest obecne we wspomnieniach i w snach mieszkańców. Starsi wspominają morze, rozmawiają o nim między sobą, młodsi powtarzają legendy o pięknym morzu, którymi są karmieni od dzieciństwa, mówią o nim jak o symbolu starszych lepszych czasów. Powstanie uniwersalny film, opowiadający o pamięci, sile wspomnień odchodzącego "lepszego%u201C świata, ale też solidnie dokumentujący tą największą światową klęskę ekologiczną.
Wiosna smoków reż. Jarosław Wszędybył, prod. Magdalena Bryk (Moth Films)
Piłka nożna to więcej niż sport. To religia. We wszystkich krajach na wszystkich kontynentach grają w nią miliony osób. Grają w nią także Czerwone Smoki Brwinów. Wyniki osiągają wprawdzie bardzo mierne, ale nie przeszkadza im to mieć nadziei, że kiedyś los się odmieni. "WIOSNA SMOK%u00D3W%u201C będzie opowieścią właśnie o tym zespole oraz o jego trenerze Pawle, człowieku, który wyznaczył sobie cel - podnieść Smoki z kolan. Opowieścią bazującą na obserwacji wydarzeń z życia zespołu w rundzie wiosennej. Historią pełną emocji i zwrotów akcji, bo piłka nożna, tak jak życie - czasami potrafi być przewidywalna do bólu, ale czasami kompletnie zaskakująca
Nauka chodzenia reż. Marcin Kopeć, prod. Dawid Janicki, Joanna Szymańska (Shipsboy)
Główny bohater filmu to postać wielowymiarowa - gangster, który stara się być dobrym człowiekiem. W jego przypadku nie jest to jednak łatwe. Całe dotychczasowe życie sprawiał cierpienie innym i wzbudzał w ludziach strach. Piotr - czterdziestopięcioletni były członek warszawskiej mafii po wyjściu z więzienia próbuje ułożyć sobie życie od nowa. Jak twierdzi, pragnie odpokutować za grzechy przeszłości, podejmując pierwszą legalną pracę - w hospicjum. Widz obserwuje bohatera, który stawia pierwsze kroki w normalnym społeczeństwie, przełamuje swoje wewnętrzne i zewnętrzne blokady, walczy ze słabością. Pod koniec filmu pozostajemy z pytaniem: czy Piotr dostosuje się do swojego nowego życia opartego na innych wartościach niż te dotychczas wyznawane, czy jego przemiana będzie trwała?
reż. Marek Gajczak, Leszek Gnoiński, prod. Aneta Zagórska, Witold Bereś (Stowarzyszenie Film Kraków)
Jarocin - niewielkie miasteczko w Wielkopolsce staje się symbolem niezależności, buntu i wolności w zniewolonym systemie. A dokonuje tego muzyka rockowa. Film o Jarocinie będzie filmem o wolności. Nie tylko tej rozumianej jako wolność jednostki w totalitarnym świecie, ale również o wolności artystycznej, wolności tworzenia i wyrażania siebie, wolności w każdym wymiarze.
Ziemia bezdomnych reż. Marcin Janos Krawczyk, prod. Marcin Krawczyk (Janos Film Production)
Kilka lat temu Ojciec Bogusław wymyślił ideę budowy pełnomorskiego jachtu przez bezdomnych by opłynęli nim świat dookoła jako rodzaj terapii wyjścia z bezdomności czy też przełamanie stereotypu myślenia o tych ludziach .Po śmierci O.Bogusława budowa trwa . Czy uda śie dokończyć rozpoczęte dzieło co daje siłę i motywację do kontynuowania wznoisłej idei. Czy Kapitan z Dyrektorką pensjonatu dla bezdomnych o rozbieżnych poglądach odnośnie "wyjścia z bezdomności" dojdą do porozumienia by doprowadzić do zakończenia misji?
DOC LAB POLAND
Dwie oskarowe nominacje w 2015 roku oraz liczne sukcesy na najważniejszych festiwalach pokazują, że polski film dokumentalny znowu podbija świat. Trzeba wykorzystać ten czas!
DOC LAB POLAND to w największy w Polsce program konsultacyjno-pitchingowy dla profesjonalnych twórców filmów dokumentalnych. Program dzieli się na dwie części:
- DOC LAB START - dla projektów w fazie developmentu lub wczesnych zdjęć, który zakończy się pitchingiem DOCS TO START!
- DOC LAB GO - dla projektów w fazie montażu i przygotowanych pierwszych wersjach montażowych filmu, który zakończy się prezentacją DOCS TO GO!
Prezentacje oraz market koprodukcyjny i dystrybucyjny podczas 55.Krakowskiego Festiwalu Filmowego były kluczowym wydarzeniem DOC LAB POLAND. Wśród osób zaproszonych na pitching i market znaleźli się: producenci z Polski (dla zespołów szukających producenta wiodącego lub koproducenta), producenci z zagranicy (dla zespołów szukających wsparcia finansowego za granicą)%u037E regionalne fundusze filmowe%u037E PISF%u037E MKiDN%u037E portale crowdfundingowe (Wspieram kulturę, Polak potrafi)%u037E TVP%u037E HBO%u037E IAM%u037E NCK%u037E NINA%u037E przedstawiciele zagranicznych marketów koprodukcyjnych (Amsterdam, Lipsk, Toronto, Jihlava, Sheffield), eksperci (EDN, Tribeca), dystrybutorzy i agenci sprzedaży, przedstawiciele telewizji, selekcjonerzy najważniejszych festiwali filmowych, przedstawiciele platform VOD.
W wyniku programu każdy z uczestników miał szansę na rozwinięcie projektu, prace nad trailerem, rozwinięcie umiejętności prezentowania, przygotowanie strategii produkcji, finansowania i komunikacji, pozyskanie producenta lub koproducenta oraz finansowania projektu lub otrzymał wsparcie przy kończeniu projektu (konsultacje merytoryczne, ale także w zakresie promocji i dystrybucji), a także szansę na zaprezentowanie filmu potencjalnym nabywcom.
W ramach DOC LAB POLAND łączymy w jeden spójny program następujące elementy:
- warsztaty służące rozwojowi projektów dokumentalnych i ich strategii komunikacyjnej, - konsultacje indywidualne dla projektów na etapie rozwoju i montażu. - prezentacje projektów w fazie rozwoju oraz montażu dla partnerów koprodukcyjnych, festiwali, stacji telewizyjnych oraz pierwszej "testowej" publiczności, - market koprodukcyjny i dystrybucyjny, spotkania indywidualne, tworzenie sieci kontaktów.
Najważniejszym założeniem DOC LAB POLAND jest udzielanie wsparcia twórcom i producentom polskich filmów dokumentalnych przy realizacji ich projektów w taki sposób, aby powstały nie tylko interesujące filmy, ale też by dotarły do widza, by miały szanse na szeroką dystrybucję. W wyniku programu każdy z uczestników otrzyma szansę na rozwinięcie projektu, lub wsparcie przy kończeniu projektu (konsultacje merytoryczne, ale także w zakresie promocji i dystrybucji). Każdy uczestnik otrzyma pomoc przy przygotowaniu trailera oraz przygotowaniu strategii produkcji, finansowania i komunikacji swojego filmu. Każdy będzie miał szansę na pozyskanie producenta lub koproducenta (co przełoży się na pozyskanie dodatkowego finansowania) albo zaprezentowanie filmu potencjalnym nabywcom i selekcjonerom festiwali, co wzmocni międzynarodowe szanse realizowanych filmów.
Długofalowym celem programu jest zwiększenie szans polskiego filmu dokumentalnego na świecie - zarówno jeśli chodzi o koprodukcję, jak i promocję i dystrybucję oraz wsparcie projektów dokumentalnych (zwłaszcza pełnometrażowych), które mają szanse zaistnienia na dużym ekranie i zbudowanie w Polsce przyjaznego klimatu dla takich produkcji.
Organizatorem programu jest Fundacja Filmowa im. Władysława Ślesickiego, a strategicznym partnerem - Krakowski Festiwal Filmowy. Partnerami-współorganizatorami są: HBO Europe, Creative Europe Desk Polska, Mazowiecki Instytut Kultury, Mazovia-Warsaw Film Commission, , Krakowskie Biuro Festiwalowe, Krakow Film Commission, Litewskie Centrum Filmowe, Kancelaria MKZ Partnerzy, Partnerują nam: Film Commission Poland, Krakowski Klaster Filmowy, Krajowa Izba Producentów Audiowizualnych i festiwal DOK Leipzig, a European Documentary Network objął nasz program patronatem. Patronami medialnymi są: Gazeta Wyborcza, Wyborcza.pl, Film Pro, Film & TV kamera.
więcej na: www.doclab.pl
Komentarze społecznościowe |